Liveshopping ökar försäljningen

Att använda sig av liveshopping som event är bra för butiker. Kunderna kan sitta lugnt hemma i soffan och titta på alla erbjudanden som butiken visar upp.

Maryam satt med bokföringen. Det gick bra för butiken, trots pandemin så hade de klarat det ganska bra. Det märktes tydligt att folk började bli mer och mer sociala nu och ville köpa lite nya kläder.

Dock verkade det också som att folk var lite försiktiga med vad de handlade. Många av de andra butiksägarna hon pratat om inom klädbranschen har sagt det samma. På något sätt skulle det väl gå att öka försäljningen. Lisa hade ju visat en broschyr häromdagen med liveshopping.

Liveshopping ett sätt att nå kunder utanför butiken

Det verkar intressant, att köra en livesändning från butiken. Då kan man låta människor från hela Sverige ta del av butikens sortiment. Det fanns ju en del unika märken i butiken som inte hade så många återförsäljare i landet. Liveshopping skulle kunna bli en happening med någon utlottning eller bra priser den kvällen.

På veckans medarbetarmöte skulle hon ta upp det med de anställda. De skulle behöva vara minst tre, men gärna fler. Maryam trodde inte det skulle vara några problem, hennes anställda gillade nya idéer. Innan dess skulle de också ta fram lite olika outfits som skulle promotas på livekvällen.

Många vill kunna kombinera samma plagg på olika sätt, det skulle kunna vara ett bra tema. Maryam insåg redan att hon hade många idéer för livesändningen. Förhoppningsvis kommer kundkretsen öka med hjälp av liveshoppingen.

3 Nov 2022

Välkommen

Välkommen till Fusion av bolag - en informationssida om juridik, ekonomi och företagande. Här kommer vi att behandla det mesta inom dessa ämnesområden. Vi begränsar oss således inte till affärsjuridik, till exempel, utan har ett betydligt bredare anslag än så.

Vi som skriver i bloggen har lång juridisk och/eller ekonomiskt erfarenhet så räkna med intressanta och initierade texter.

Trevlig - och lärorik - läsning!